Date : 23/11/2021

Author: 

ANDY MURRAY IN MUBADALA انضمام أندي موراي إلى قائمة نجوم بطولة مبادلة

ANDY MURRAY IN MUBADALA انضمام أندي موراي إلى قائمة نجوم بطولة مبادلة

: كشفت شركة فلاش للترفيه، الجهة المالكة لبطولة مبادلة العالمية للتنس عن انضمام أندي موراي، أحد أبرز نجوم التنس والفائز مرتين بلقب البطولة، إلى منافسات الدورة الثالثة عشرة منها. كما وأعلنت الشركة عن نتائج القرعة لدورة هذا العام التي تُعقد بين 16 و18 ديسمبر في مركز التنس الدولي بمدينة زايد الرياضية.

 

ويستكمل موراي الحائز على ثلاثة ألقاب جراند سلام وذهبيتين أولمبيتين في فئة الفردي، قائمة لاعبي البطولة المكوّنة من ثمانيةٍ من نجوم اللعبة، بعد مضي اثني عشر عاماً على فوزه بالدورة الافتتاحية منها.

 

وينضم موراي، الذي حمل لقب البطولة في المشاركتين التي سجلهما عامي 2009 و2015، إلى جانب ثلاثةٍ من المصنفين العشرة الأوائل عالمياً، وهم أندري روبليف (الخامس) ورافاييل نادال (السادس) والنجم النرويجي كاسبر رود (الثامن)، بالإضافة إلى دينيس شابوفالوف (المصنف 14)، دومينيك ثيم (المصنف 15) لتضم البطولة بذلك خمسةً من أفضل 15 لاعباً في العالم.

 

وتعليقاً على مشاركته، قال موراي: "لديّ الكثير من الذكريات السعيدة في أبوظبي، وأتطلّع للعودة للمدينة. وآمل أن أمثّل مع إيما رادوكانو بريطانيا خير تمثيل، حيث نسعى لتقديم عروض جيدة أمام جمهور أبوظبي العاشق للعبة".

 

ويتواجه أفراد المجموعة على أرض مركز التنس الدولي أمام جمهورٍ واسع مع ترحيب البطولة بالمشجعين بطاقةٍ استيعابية كاملة، وبحسب نتائج القرعة، ستشهد البطولة عدداً من المباريات الاستثنائية مع مشاركة ألمع اللاعبين في العالم.

 

ويتطلع حاملو التذاكر إلى اليوم الافتتاحي الذي يشهد مبارياتٍ حماسية في 16 ديسمبر بين كاسبر رود، الفائز بالعدد الأكبر من ألقاب كأس رابطة محترفي التنس في عام 2021، ودينيس شابوفالوف، الذي بلغ نصف نهائي بطولة ويمبلدون، لتتبع ذلك المباراة المرتقبة بين دومينيك ثيم وأندي موراي.

 

ويختتم اليوم الأول فعالياته الرائعة بمباراة فئة السيدات بين إيما رادوكانو، حاملة لقب بطولة أمريكا المفتوحة للتنس، واللاعبة بيليندا بنشيتش، الفائزة بالميدالية الذهبية في أولمبياد طوكيو، في تكرار للقاء الدور ربع النهائي من بطولة أمريكا المفتوحة، والتي فازت بها رادوكانو لتحقق أول لقب جراند سلام لها في نيويورك.

 

أما اليوم الثاني في 17 ديسمبر، فيشهد عودة رافا نادال الفائز بلقب بطولة مبادلة العالمية للتنس لخمس مرات، ليدافع عن لقب البطولة أمام الفائز في مباراة ثيم وموراي؛ في حين يواجه أندري روبليف المصنف الخامس عالمياً الفائز من مباراة رود وشابوفالوف. ويشهد اليوم الأخير من الفعالية المميزة، والتي تستمر ثلاثة أيام، مباراة تحديد صاحب المركز الثالث تليها المباراة النهائية.

 

وتفتتح قرية التنس أبوابها يومياً منذ الساعة 12:00 ظهراً، مما يضمن لحاملي التذاكر الاستفادة من عروض الأطعمة والمشروبات، وجلسات تدريب التنس، وجلسات الأسئلة والأجوبة مع اللاعبين، بالإضافة لمجموعة من الأنشطة والمسابقات المرتبطة بالتنس التي تقدم جوائز رائعة.

 

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال جون ليكريش، الرئيس التنفيذي لشركة فلاش للترفيه: "تُعد القرعة دائماً خطوةً مؤثرةً، لكن عودة الفعاليات بطاقتها الاستيعابية الكاملة كان له تأثير خاص هذا العام. ويتمتع آندي بمكانة خاصة بين المشجعين في أبوظبي، وهو أول بطلٍ يحمل لقب النسخة الأولى للبطولة عام 2009، ولهذا يمكن القول بأن مجموعة هذا العام تمثل واحدةً من أقوى التشكيلات في تاريخ البطولة مع مزيج مثالي من الشباب والخبرات، واللاعبين الذين يلعبون في أبوظبي للمرة الأولى، والنجوم الذين يعودون إلى أوساط جمهورهم مجدداً في أبوظبي. ونأمل أن ننجح في منح الحضور تجربةً استثنائيةً في العاصمة الإماراتية على مدار ثلاثة أيام داخل الملعب وخارجه".

 

Abu Dhabi is ready to make way for the best in tennis after two-time champion Andy Murray was confirmed as the eighth and final star player for the 13th Mubadala World Tennis Championship alongside the draw for the Championship, which returns this year from 16 – 18 December at the International Tennis Centre at Zayed Sports City.

The signing of crowd favourite Murray, a three-time Grand Slam champion and double Olympic singles gold medallist, completes a stellar eight-player line-up for the return of the Championship, twelve years on from his victory in the inaugural edition.

Murray, MWTC champion in 2009 and 2015, joins a field featuring three of the world’s top 10 male players: Andrey Rublev (No.5); Rafael Nadal (No.6); and Scandinavian star Casper Ruud (No.8). With Denis Shapovalov (No.14) and Dominic Thiem (No.15) also lining up, this year’s Championship also boasts five of the world’s top 15.

“I’ve got many happy memories of Abu Dhabi and I’m looking forward to returning.” said Murray.

“With Emma (Raducanu) also playing on day one, we will be flying the flag for British tennis and looking to put on a strong display.”

 

The stars are set to collide on court as the Mubadala World Tennis Championship makes a welcome return, with full capacity, and the draw has created some intriguing matches.

Ticketholders have netted a treat on Day 1, as Casper Ruud, winner of the most ATP titles in 2021, will take on Wimbledon semi-finalist Denis Shapovalov in the Championship’s opening match on 16 December. That will be followed by Dominic Thiem’s return to competitive tennis when he takes on three-time Grand Slam champion and Abu Dhabi crowd favourite Andy Murray.

A spectacular Day 1 will be closed by the much-anticipated women’s match between US Open champion Emma Raducanu and Tokyo Olympics singles gold medallist Belinda Bencic, a rematch of their US Open quarter-final, which Raducanu won en-route to her fairytale Grand Slam victory in New York.

Day 2, on Friday 17 December, will see World No.6 and defending champion Rafa Nadal and World No.5 Andrey Rublev enter the Championship when they face the winners of the Day 1 men’s matches in the semi-finals, after the fifth-place play-off. Rublev will face the winner of Ruud and Shapovalov, whilst five-time winner Nadal will take on either Thiem or Murray in a blockbuster match. The final day of the three-day festival will see a third-place play-off followed by the final.

The Tennis Village will open each day at 12pm, ensuring ticket holders can make the most of excellent food and beverage offerings, tennis clinics, Q&A sessions with the players and a host of tennis-themed activities and competitions offering great prizes.

“The draw is always a milestone moment, but it feels a bit extra special this year as we look forward to the return of our Championship with full capacity,” said John Lickrish, CEO, Flash Entertainment. “Andy has a special place in Abu Dhabi as the first champion on this tournament back in 2009. With his return completing our line-up, this year’s field is one of the strongest in the Championship’s history with the perfect blend of youth and experience, Abu Dhabi crowd favourites and exciting debutants. It’s shaping up to be a fantastic three-day festival on and off court.”

 

You May Like