Date : 19/10/2022

Author: 

FRANCES TIAFOE CONFIRMED TO MAKE HIS MUBADALA بطولة مبادلة العالمية للتنس تعلن مشاركة فرانسيس تيافوي

FRANCES TIAFOE CONFIRMED TO MAKE HIS MUBADALA WORLD TENNIS CHAMPIONSHIP DEBUT THIS DECEMBER

اللاعب الأمريكي هو أحدث المنضمين إلى البطولة بجانب بطل العالم ألكاراز، والمصنف الثالث عالمياً كاسبر رود، وحامل اللقب روبليف

 

تذاكر الفعالية تبدأ من 95 درهم إماراتي للبالغين و45 درهم إماراتي للأطفال مع خصم 20% على باقة الأيام الثلاثة الخاصة

 

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 أكتوبر 2022: أعلن منظمو بطولة مبادلة العالمية عن مشاركة فرانسيس تيافوي، المتأهل إلى نصف النهائي في بطولة أمريكا المفتوحة للتنس عام 2022 والمصنف كثاني أفضل لاعب في الولايات المتحدة، وذلك للمرة الأولى في البطولة التي تُقام هذا العام من 16-18 ديسمبر في المركز الدولي للتنس بمدينة زايد الرياضية.

 

ويمثل اللاعب تيافوي، البالغ من العمر 24 عاماً، أحدث المنضمين إلى مجموعة النجوم العالميين المشاركين في البطولة، ومن بينهم بطل العالم كارلوس ألكاراز، وكاسبر رود الثالث عالمياً، وحامل اللقب أندري روبليف.

ولد تيافوي في سيراليون ونشأ في بيئة متواضعة في ماريلاند في الولايات المتحدة الأمريكية، ووصل لأعلى تصنيف له، المركز 19 عالمياً، الشهر الماضي بعد أن أصبح أول أمريكي يتأهل إلى نصف النهائي في بطولة فلاشينج ميدوز منذ عام 2006.

 

ونجح فرانسيس تيافوي، وهو بعمر 15 عاماً، بتحقيق الفوز في بطولة أورانج بول عام 2013 متفوقاً على جون ماكنرو وروجر فيدرير ليصبح أصغر حامل للقب في البطولة الأهم ضمن الدورة الدولية لفئة الشباب.

 

وأصبح عام 2015، ولمدة 26 عاما، أصغر لاعب أمريكي يشارك ضمن الجدول الرئيسي لبطولة فرنسا المفتوحة؛ كما حصل في عام 2018 على لقب بطولة رابطة محترفي التنس في بطولة دلراي بيتش المفتوحة؛ ووصل في عام 2019 إلى منافسات ربع النهائي من بطولة أستراليا المفتوحة. وأحرز عام 2021 النصر الأهم في مسيرته الرياضية بفوزه على ستيفانوس تسيتسيباس في بطولة ويمبلدون، ليتغلب في العام التالي على رافاييل نادال وأندري روبليف تمهيداً لوصوله إلى نصف النهائي في بطولة أمريكا المفتوحة.

 

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال تيافوي: "أشعر بالحماس للسفر إلى أبوظبي والمنافسة في بطولة مبادلة العالمية للتنس، وأتطلع لألعب في بطولة كهذه قبل موسم الأعياد وبداية الموسم الجديد. ومن المؤكّد أن هذه الفعالية، التي تضم نخبة من الأبطال، ستكون تجربةً استثنائيةً لا تفوّت".

 

ومن جهته، قال جون ليكريش، الرئيس التنفيذي لشركة فلاش للترفيه: "يبرز فرانسيس تيافوي كأحد أهم وألمع لاعبي التنس في الوقت الراهن، وأبرز النجوم الواعدة في مستقبل اللعبة. وسطع نجمه في موسم العام الحالي في بطولة فرنسا المفتوحة وفي بطولة أمريكا المفتوحة. ويُعد تيافوي أحد أكثر اللاعبين الشباب موهبةً، حيث تمكن من كسب إعجاب المشجعين من جميع أنحاء العالم، ولا شك أنه سيضيف الكثير إلى بطولة مبادلة العالمية للتنس هذا العام".

 

وتقام الدورة الرابعة عشرة من بطولة مبادلة العالمية للتنس، فعالية التنس الرائدة في المنطقة، هذا العام بين 16 و18 ديسمبر في المركز الدولي للتنس بمدينة زايد الرياضية، بمشاركة ستة من أبرز نجوم رياضة التنس، حيث يشهد يوم الافتتاح مواجهة حماسية في فئة السيدات بين البطلتين التونسية أنس جبور، والبريطانية إيما رادوكانو. كما تتضمن الفعالية مزيجاً فريداً من الأجواء الاحتفالية والأنشطة التفاعلية مع فرصة مميزة للقاء اللاعبين المشاركين. 

لمزيد من المعلومات، زر: www.mubadalawtc.com

 

American is latest player confirmed to all-star line-up, which also features World No.1 Alcaraz, World No.3 Ruud, and defending champion Rublev

 

Tickets for the Abu Dhabi event start from just AED 95 for adults and AED 45 for children, with a 20% discount available on special three-day packages

 

Abu Dhabi, UAE: 19 October 2022 Frances Tiafoe, the 2022 US Open semi-finalist and No.2-ranked player in the United States, will make his Mubadala World Tennis Championship debut this December 16-18 at the International Tennis Centre in Zayed Sports City, organisers have revealed.

 

Tiafoe, 24, is the latest addition to a star-studded line-up of A-list players, including World No.1 Carlos Alcaraz, World No.3 Casper Ruud, and defending champion Andrey Rublev. Born in Sierra Leone and raised in humble surroundings in Maryland, USA, Tiafoe reached his highest world ranking – No.19 – last month after becoming the first American since 2006 to reach the final four at Flushing Meadows.

 

As a prodigious 15-year-old, Tiafoe scooped the 2013 Orange Bowl championship, widely regarded as being the sport’s most prestigious junior international competition. In doing so, he created history by becoming the youngest champion in boys' singles – eclipsing the achievements of John McEnroe and Roger Federer.

 

In 2015, he became the youngest American for 26 years to appear in the main draw of the French Open; by 2018, he had won his first ATP title at the Delray Beach Open; and in 2019, he made it to the quarterfinals of the Australian Open. In 2021, he secured his biggest career victory with a win over Stefanos Tsitsipas at Wimbledon, before beating Rafael Nadal and Andrey Rublev a year later en route to the US Open semi-finals.

 

“I’m super excited to travel to Abu Dhabi and compete at the Mubadala World Tennis Championship,” said Tiafoe. “Playing in such a competitive tournament before the holidays and at the start of the new season is something I am really looking forward to. It’s going to be a terrific experience against an elite field, and I can’t wait to get out there.”

 

John Lickrish, CEO, Flash Entertainment, added: “Frances Tiafoe is one of the most brilliant and brightest tennis stars right now and one to watch as the next generation of tennis superstars emerge. He had an outstanding season this year and excelled at this year’s French Open and US Open. He is considered one of the most talented young players and has developed a strong fan base around the world. I have no doubts at all he will prove a highly popular addition to this year’s Mubadala World Tennis Championship.”

 

Celebrating its 14th edition this year, the annual Championship features six of the world’s top male players and two of the best players in the women’s game, who will contest on the tournament’s opening day on December 16. Ons Jabeur, the World No.2, 2022 US Open finalist and defending champion, will face 2021 US Open winner and British No.1 Emma Raducanu.

form more information, visit: www.mubadalawtc.com

You May Like